Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Πώς να τιμολογείς σωστά, έξυπνα και αποτελεσματικά τα προϊόντα σου; ΜΕΡΟΣ Β
4 λεπτά ανάγνωσης
Πώς να τιμολογείς σωστά, έξυπνα και αποτελεσματικά τα προϊόντα σου;  ΜΕΡΟΣ Β
Έχοντας αναλύσει διεξοδικά με την πολύτιμη υποστήριξη της δικής μας Μάρας Μυλωνοπούλου, πώς μπορείς να τιμολογήσεις σωστά, έξυπνα και αποτελεσματικά τα προϊόντα σου, σειρά έχουν οι τύποι τιμολόγησης που έχεις στη διάθεσή σου και μπορείς να χρησιμοποιήσεις ανάλογα με την εμπορική σου πολιτική.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη Μάρα, δημιουργό του jamjar και ιδιοκτήτρια του jamjar store Mara Made in Greece, οι κύριοι τύποι τιμολόγησης είναι οι παρακάτω:

Βασική Τιμή: είναι η minimum τιμή πώλησης στην οποία μπορεί να πουληθεί ένα προϊόν ώστε να δίνει τη δυνατότητα στο δημιουργό να καλύπτει όλα τα σχετικά έξοδα & κόστη και να έχει κέρδος από την πώλησή του. Η Μάρα προτείνει το κέρδος (Mark Up) που θα υπολογίζεται στη βασική τιμή στο 30% συμπληρώνοντας τον τύπο που μας σύστησε στο πρώτο μέρος ως εξής: Βασική Τιμή = υλικά + εργατικά κόστη + λειτουργικά έξοδα +30% mark up

Χονδρική Τιμή: η τιμή ανά τεμάχιο στις προπαραγγελίες μεγάλων ποσοτήτων όταν συνεργάζεσαι με καταστήματα λιανικής δηλαδή όταν δεν πουλάς τα προϊόντα σου απευθείας στον τελικό καταναλωτή αλλά μέσα από μεσάζωντες. Επιλέγοντας να συνεργαστείς με φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα για να διαθέσεις τις δημιουργίες σου μειώνεις το ρίσκο σου γιατί πουλάς κατευθείαν μεγαλύτερες ποσότητες στον πελάτη σου ο οποίος πλέον είναι το κατάστημα χωρίς να σε απασχολεί αν αυτά θα πουληθούν, ενώ δεν αναλαμβάνεις κανένα σχετικό κόστος (λειτουργικά έξοδα, μισθούς υπαλλήλων κ.ο.κ.). Μειώνεις, όμως, παράλληλα το περιθώριο κέρδους σου, αφού οι νόμοι της αγοράς βάσει και των παραπάνω ορίζουν τη χονδρική τιμή σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι τη λιανική. 

Λιανική Τιμή: στην περίπτωση που αποφασίσεις να διαθέτεις και να πουλάς τα προϊόντα σου απευθείας στους τελικούς πελάτες μέσα από δικό σου φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα, το είδος της τιμής που σε αφορά είναι η λιανική. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνεις όλα τα σχετικά έξοδα & κόστη δημιουργίας, λειτουργίας/συντήρησης και προώθησης ενός καταστήματος καθώς και το ρίσκο/συνεπακόλουθο κόστος αν τα προϊόντα σου δεν πουληθούν. Παράλληλα, όμως, και για όλα τα παραπάνω μπορείς να αυξήσεις το περιθώριο κέρδους σου καταλήγοντας σε μια τιμή έως και 3 φορές πάνω από τη χονδρική σου (ΦΠΑ συμπ.).

Πώς υπολογίζεται η τιμή σε κάθε είδος:

Mark Up = περιθώριο κέρδους

·       Βασική τιμή = υλικά + εργατικά + λειτουργικά + 30% Mark Up
·       Χονδρική τιμή = Βασική Τιμή +20% MARK UP*

*ΤΟ 20% =  ένα ‘μαξιλάρι’ που μπορείς να προσθέσεις στην τιμή για να μπορείς να προσφέρεις μια έκπτωση στον πελάτη αν χρειαστεί – αφαιρείται συνήθως στην κανονική περίοδο των εκπτώσεων

·       Λιανική Τιμή = Χονδρική Τιμή x 2  = Χονδρική τιμή + το κέρδος σου προ φόρων

Προσοχή: σε όλες τις τιμές προσθέτεις το ΦΠΑ 24%. Το ΦΠΑ δεν θεωρείται έσοδο για την επιχείρησή σου καθώς το αποδίδεις στο κράτος. Συγκεκριμένα, αποδίδεις το ΦΠΑ που θα εισπράξεις ΜΕΙΟΝ το ΦΠΑ που έχεις ήδη πληρώσει και εσύ μέσω αγορών π.χ. υλικών.

Σχετικό Παράδειγμα – Υπόθεση τιμολόγησης

ü  Κόστος Υλικών: 5€
ü  Χρόνος Παραγωγής: 30 λεπτά
ü  Ωριαίο Κόστος Εργατικών: 4€
ü  Λειτουργικά Κόστη: 6€

Οι διάφοροι τύποι τιμών διαμορφώνονται ως εξής:

·       Βασική Τιμή : 5€ ΥΛΙΚΑ + 2€ ΕΡΓΑΤΙΚΑ+ 3€ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ=10€ +30%=13€
·       Χονδρική Τιμή: 13€+20% 15,60€
·       Λιανική Τιμή: 15,60€ X 2=31,20€

*Αν δεν κάνεις χονδρική, προτείνουμε η λιανική να διαμορφωθεί ως εξής:

·       ΒΑΣΙΚΗ ΤΙΜΗ 13€ + 20%= 15,60€ * 2 =31,20€

Χρήσημα Key Points to note:

·       Η βασική τιμή περιέχει ένα μικρό ποσοστό κέρδους (30%) αλλά δεν πρέπει να συγχέεται με τη λιανική τιμή. Το 30% που περιέχει η βασική τιμή εκτός από κέρδος, μας διασφαλίζει σε απρόοπτη φύρα, ακριβότερες τιμές υλικών κ.ο.κ. 
 

·       Όταν υπολογίζεις τη λιανική τιμή πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη σου την αγορά στην οποία απευθύνονται τα προϊόντα σου και η οποία καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση, την προσφορά και τον ανταγωνισμό. Αν έτσι, η λιανική τιμή σου ‘ξεφεύγει’ από το πλαίσιο της αγοράς για ανάλογα προϊόντα θα πρέπει είτε να μειώσεις τα κόστη σου (το χρόνο παραγωγής/τα εργατικά, τα λειτουργικά κόστη ή και τα υλικά) είτε αντίστοιχα να αυξήσεις το περιθώριο κέρδους σου.
 

 

 

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
16 Νοεμβρίου 2020