jamjar

Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Πώς να τιμολογείς σωστά, έξυπνα και αποτελεσματικά τα προϊόντα σου; ΜΕΡΟΣ Α
4 λεπτά ανάγνωσης
Πώς να τιμολογείς σωστά, έξυπνα και αποτελεσματικά τα προϊόντα σου; ΜΕΡΟΣ Α
Δεν είναι λίγες οι φορές που αδιαμφισβήτητα εξαιρετικές αισθητικά και ποιοτικά δημιουργίες δεν καταφέρνουν εν τέλει να κερδίσουν την προτίμηση των πελατών με τους δημιουργούς των εν λόγω προϊόντων να μένουν με την απορία και την απογοήτευση γνωρίζοντας πόσο κόπο, αγάπη και μεράκι έχουν βάλει για να τα σχεδιάσουν. Πέραν, όμως, από την ποιότητα και την αισθητική κύριο & αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας ενός προϊόντος αποτελεί η τιμή του καθώς όχι μόνο συμπληρώνει αλλά καθορίζει σε ένα βαθμό και τη συνολική εικόνα που θα σχηματίσει ο πελάτης για εκείνο.

Σύμφωνα με τη Μάρα Μυλωνοπούλου, ιδιοκτήτρια του jamjar store Mara Made in Greece η τιμή αποτελεί ένα σημαντικότατο μέρος της δουλειάς ενός δημιουργού/σχεδιαστή καθώς σχετίζεται με την ποιότητα του εκάστοτε προϊόντος, καθορίζει τα κέρδη της επιχείρησης και κυρίως προσδιορίζει την εμπορική τοποθέτηση προϊόντος & brand στην αγορά. Επίσης, όπως μας εξηγεί η τιμή ενός προϊόντος δημιουργεί αντίστοιχες προσδοκίες στον πελάτη αφού αντικατοπρίζει:

·       το προφίλ του δημιουργού & το brand του
·       την ποιότητα των υλικών και εν γένει του προς πώληση αντικειμένου
·       την άρτια τεχνική που διαθέτει ο δημιουργός για την κατασκευή του
·       την παρουσίασή του
·       το συνολικό customer experience & service του brand που εκπροσωπεί

Ποια είναι, έτσι, η σωστότερη μέθοδος για να τιμολογείς και εσύ τα προϊόντα σου αναδεικνύοντας αποτελεσματικά όλα τα παραπάνω και κερδίζοντας παράλληλα, το αγοραστικό ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών σου;

Η Μάρα εξηγεί πως η τιμολόγηση ξεκινάει από τον καθορισμό της βασικής τιμής του προϊόντος και προτείνει τον παρακάτω τύπο:

Βασική Τιμή: Υλικά + Εργατικά + Λειτουργικά Κόστη + Κέρδος

Αναλυτικά για κάθε μέρος της εξίσωσης:

1.       Υλικά: στα υλικά συμπεριλαμβάνονται όλες οι πρώτες ύλες που χρησιμοποίησες για να κατασκευάσεις το εν λόγω προϊόν. Σε αυτά θα συνυπολογίσεις και το κόστος συσκευασίας αφού η τελευταία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του προϊόντος και δεν πρέπει να θεωρείται κάτι ξεχωριστό/επιπλέον (κόστη ετικέτας, χαρτιού αφής, περιτύλιγμα κ.ο.κ.).
 
2.       Εργατικά: στα εργατικά κόστη περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
·       Μισθός σχεδιαστή
·       Μισθοί Υπαλλήλων – αν υπάρχουν (προσοχή: να λαμβάνεις υπόψη σου το συνολικό κόστος για την εταιρεία σου – ΙΚΑ/Εισφ. Συμπεριλαμβανομένων)
·       Πιθανά σεμινάρια & trainings υπαλλήλων – γενικά ότι αυξάνει/επιβαρύνει το εργατικό κόστος

Για να υπολογίσεις τα εργατικά κόστη ανά ώρα, θα πρέπει αρχικά να διαιρέσεις το σύνολο όλων των παραπάνω για ένα μήνα διά των 25 τυπικών εργάσιμων ημερών. Αφού βγάλεις το κόστος ανά ημέρα, θα πρέπει στη συνέχεια να διαιρέσεις το κόστος ανά ώρα και τέλος, να διαιρέσεις με το 60 για να βγάλεις το κόστος ανά λεπτό το οποίο θα πολλαπλασιάσεις με την ώρα που δαπάνησες για να κατασκευάσεις το συγκεκριμένο προϊόν. 

Προσοχή 1: την ώρα που δαπάνησες για την κατασκευή του προϊόντος την χρομομετράς σε ώρα παραγωγικής διαδικασίας. 

Προσοχή 2: πολύ σημαντικό point που πρέπει να θυμάσαι είναι πως για κάθε προϊόν θα πρέπει να χρονομετρήσεις αρχικά α. Την ώρα που δαπάνησες για να κατασκευάσεις το προϊόν την πρώτη φορά και β. πόση ώρα δαπάνησες για την μετέπειτα παραγωγή του καθώς τα κόστη του δειγματολογίου είναι πάντα υψηλότερα από τα κόστη της παραγωγής.

3.       Λειτουργικά Κόστη (overhead): στα λειτουργικά κόστη συμπεριλαμβάνονται όλα τα έξοδα εκείνα που αφορούν όλα όσα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της εταιρείας σου και δεν συνδέονται με τις πωλήσεις σου (δηλαδή, τα καταβάλεις μηνιαίως ανεξάρτητα από το αν είχες πωλήσεις ή όχι). Καταβάλονται σταθερά το μήνα και περιλαμβάνουν το ενοίκιο, την παροχή ρεύματος, τηλεφώνου – internet, πληρωτέες εφαρμογές υπολογιστή και γενικά οποιαδήποτε υπηρεσία πληρώνεις σταθερά το μήνα και αφορά την εργασία σου. Τα λειτουργικά κόστη που πρέπει να καλύπτονται από τις πωλήσεις πρέπει να υπολογίζονται ανά ώρα και ανά λεπτό καθώς το σχετικό κόστος που επιβαρύνει το προϊόν διαμορφώνεται ως εξής:

Χρόνος Κατασκευής σε λεπτά x λειτουργικά κόστη ανά λεπτό

KeyPoint: Η ώρα που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε ένα κόσμημα χρεώνεται και στο εργατικό αλλά και στο λειτουργικό κόστος.


Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
12 Νοεμβρίου 2020