Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Social Media Intro - όσα πρέπει να ξέρεις για να ξεκινήσεις να προωθείς τις δημιουργίες σου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
6 λεπτά ανάγνωσης
Social Media Intro - όσα πρέπει να ξέρεις για να ξεκινήσεις να προωθείς τις δημιουργίες σου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ο όρος Social Media ή Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα δημοφιλή social media είναι πλέον πολλά όπως π.χ. το Facebook, το Instagram, το Pinterest, το TikTok κ.α.  με το κάθε ένα να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες των χρηστών και να εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό. Σε γενικές γραμμές πάντως, τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και ιδέες μέσα σε εικονικές κοινότητες και δίκτυα.

Τα Social Media αποτελούν πια κυρίαρχο κομμάτι της καθημερινότητάς μας ως προσωπικά Μέσα έκφρασης, επικοινωνίας αλλά και διάδρασης με φίλους και γνωστούς. Σταδιακά, όλο και περισσότεροι γίνονται οι χρήστες που ασχολούνται με τα Social Media, για λόγους ψυχαγωγίας, πληροφόρησης και ενημέρωσης, ενώ πλέον τα social media αλλά και οι πλατφόρμες επικοινωνίας έχουν περιορίσει τη χρήση παραδοσιακών Mέσων επικοινωνίας όπως π.χ. του τηλεφώνου.

Ταυτόχρονα, τα Social Media αποτελούν και ένα πολύ σημαντικό εργαλείο προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών σε όλα τα κοινά-στόχος που δυνητικά μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες. Για αυτό, όλο και περισσότερες μικρές επιχειρήσεις και ιδιώτες ξεκινούν να τα αξιοποιούν για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους και να ενδυναμώσουν τις πωλήσεις τους. 

Είναι εύκολο, λοιπόν, να συμπεράνει κανείς πως τα Social Media ήρθαν για να μείνουν! Καλό θα ήταν, έτσι, αν θέλεις να προωθήσεις και εσύ το brand σου και να κερδίσεις followers και πελάτες, να συμμετάσχεις έμπρακτα και δυναμικά στο νέο αυτό κόσμο που ανοίχτηκε μπροστά μας :-)

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: SOCIAL MEDIA SET UP

Πώς ξεκινάμε να χρησιμοποιούμε τα Social Media: 

ΔΙΑΛΕΞΕ SOCIAL MEDIA PLATFORMS: 
FACEBOOK & INSTAGRAM

Ξεκινώντας, καλό θα ήταν να αποφασίσεις σε ποιες πλατφόρμες θα ήθελες πραγματικά να δραστηριοποιηθείς ώστε να επικεντρώσεις τις προσπάθειές σου σε αυτές. Θα σου προτείναμε συγκεκριμένα να διαλέξεις μία έως δύο πλατφόρμες για το ξεκίνημά σου, ώστε η ταυτόχρονη διαχείρισή τους να είναι πιο ομαλή και να μη σε δυσκολέψει ιδιαίτερα, με κίνδυνο τελικά να μην ασχοληθείς καθόλου. Εμείς θα θεωρήσουμε ως βασικές πλατφόρμες το Facebook και το  Instagram, με βάση και το γεγονός πως το ευρύ κοινό περνάει περισσότερο χρόνο σε αυτές τις δύο πλατφόρμες.

ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ

Πριν ξεκινήσεις να στήνεις το business account σου (προσοχή όχι το προσωπικό σου προφίλ) θα σου προτείναμε να κάνεις πρώτα μια προεργασία ώστε να ολοκληρώσεις τη διαδικασία με τον πιο σωστό και κυρίως τον πιο αποτελεσματικό για σένα τρόπο.

Θα ήταν καλό έτσι, πριν ξεκινήσεις να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να κάνεις τη δική σου προσωπική έρευνα στα Social Media που σε ενδιαφέρουν, να δεις, να σκεφτείς, να πάρεις ιδέες, να εμπνευστείς, να δεις και εσένα τί σου αρέσει. Από την πλευρά ακόμη του πελάτη, μπορείς να δεις πώς λειτουργούν για παράδειγμα αγαπημένα σου brands - ακόμα και αν ανήκουν σε τελείως διαφορετικό επαγγελματικό χώρο από το δικό σου - τι δημοσιεύσεις αναρτούν, ποια είναι τα κεντρικά μηνύματα που 'κρύβονται' πίσω από κάθε ανάρτηση, ποια είναι η βασική αισθητική που ακολουθείται.
Αναλύοντας τα δεδομένα που θα συλλέξεις, μπορείς να εντοπίσεις τα στοιχεία εκείνα που θα μπορούσαν να σε μετατρέψουν ή σε έχουν ήδη μετατρέψει από απλό χρήστη ή επισκέπτη σε καταναλωτή που θα αγόραζε κάτι που είδε σε μία σελίδα στo Facebook, εύκολα και γρήγορα. Τί είδους περιεχόμενο θα ήθελες ή θέλησες να δεις και να διαβάσεις; Τί θα σου ‘τραβούσε’ τη προσοχή και θα σε έκανε να επισκεφθείς εν τέλει το site ενός instagram account; 

Τα συμπεράσματα στα οποία θα καταλήξεις θα σε βοηθήσουν πάρα πολύ αρχικά στο να κατανοήσεις τη μεγάλη σημασία που έχει το σωστό περιεχόμενο δηλαδή, οι σωστές δημοσιεύσεις στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος του κοινού. Μελετώντας και άλλα accounts θα δεις πως όλα συνδέεονται. Πως οι δημοσιεύσεις δεν επιλέγονται τυχαία. Έχουν μια ξεκάθαρη αισθητική, έχουν συγκεκριμένα μηνύματα που επικοινωνούν με σκοπό σε κάθε περίπτωση να δείξουν στο κοινό το βασικό λόγο ύπαρξης ενός brand και φυσικά, να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Ολοκληρώνοντας, έτσι, την έρευνά σου θα πρέπει να καταλήξεις και η ίδια/ ο ίδιος σε μερικά βασικά δεδομένα και στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά το δικό σου εγχείρημα.

Θα πρέπει συγκεκριμένα να έχεις αποφασίσει από πριν:

Περιγραφή:

Πώς θα περιέγραφες τα προϊόντα σου; Τί αφορούν; Από που αντλείς την έμπνευσή σου; Γιατί αφιερώθηκες στη δημιουργία; τί είναι αυτό που τελικά θέλεις να προσφέρεις; Πώς θα άλλαζε η ζωή ενός πελάτη αν αγόραζε τα προϊόντα σου; γιατί τα δικά σου και όχι κάποιου άλλου;

Η περιγραφή θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποιες πληροφορίες που εσύ μπορείς\ να θεωρείς αυτονόητες αλλά ο επισκέπτης της σελίδας σου δε γνωρίζει και θα βρει σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσες.

Βάσει των παραπάνω, στο Facebook στην επιλογή “about us και στο Instagram στην επιλογή “bio" θα πρέπει να προσθέσεις μια σύντομη περιγραφή που να ανταποκρίνεται στο όραμά σου για τις δημιουργίες σου και στο λόγο ύπαρξης του brand σου ο οποίος, εννοείται, πάντα συνδέεται σε αυτό που προσφέρεις στον τελικό πελάτη.

Περιεχόμενο/Υλικό

Κατά τη διαδικασία του set-up θα πρέπει να έχεις ήδη διαλέξει ποιες θα είναι οι πρώτες φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσεις, για να δημιουργήσεις μια ολοκληρωμένη εικόνα ως προς το προφίλ σου. Για παράδειγμα, δε γίνεται να δημιουργήσεις Facebook Business Page και να μην έχεις ήδη αποφασίσει ποια θα είναι η profile pic σου και γιατί την έχει επιλέξει.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να έχεις δημιουργήσει έναν λογαριασμό email αποκλειστικά για χρήση στα social media, που δε θα είναι ο προσωπικός σου αλλά θα σχετίζεται με τις δημιουργίες σου και θα μπορείς, έτσι, να το χρησιμοποιείς για όλα τα θέματα και τις χρήσεις που είναι απαραίτητο. 

Για παράδειγμα, ενδεικτικά δες: 

Μαρία Καπετάνου, δημιουργός “My Blue Box"
Προσωπικό e-mail: [email protected]
Business e-mail: [email protected] 

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ:

Και στις δύο πλατφόρμες ισχύουν διαφορετικές προδιαγραφές για τη δημιουργία και δημοσίευση του Facebook Business Page στο Facebook και του Instagram Business Profile στο Instagram.
Σε κάθε περίπτωση, δε θα προτείναμε σε καμία περίπτωση να δημιουργήσεις Facebook ή Instagram Profile, -προσωπικό λογαριασμό- για να παρουσιάζεις τη δουλειά σου μέσω αυτού. Τα business profiles προσφέρουν περισσότερες επιλογές για την προβολή και προώθηση των δημιουργιών σου και αποτελούν την πιο κατάλληλη επιλογή για σωστή χρήση των Social Media. 

FACEBOOK FOR BUSINESS
Μπορείς να δημιουργήσεις Facebook Business Page επιλέγοντας την αντίστοιχη κατηγορία ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σου.

INSTAGRAM BUSINESS ACCOUNT 
Στο Instagram μπορείς να ξεκινήσεις κάνοντας sign-up και δημιουργώντας έναν απλό λογαριασμό, με μια διεύθυνση email αφιερωμένη στην επιχείρησή σου ή στα προϊόντα σου (και όχι την προσωπική διεύθυνση email).
Στη συνέχεια, μπορείς να μετατρέψεις το account αυτό σε business profile.

Εδώ θα βρεις αναλυτικά όλες τις οδηγίες για το πώς θα δημιουργήσεις από την αρχή και βήμα-βήμα τα business accounts σου:
FACEBOOK: https://www.facebook.com/business/pages/set-up
INSTAGRAM: https://help.instagram.com/502981923235522

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ SOCIAL MEDIA
Εδώ θα βρεις έναν οδηγό με όλα τα guidelines που αφορούν τεχνικές προδιαγραφές φωτογραφίες και λογοτύπων για:
Facebook: https://sproutsocial.com/insights/social-media-image-sizes-guide/#facebook
Instagram: https://sproutsocial.com/insights/social-media-image-sizes-guide/#instagram

Καλή αρχή!


Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
22 Ιουνίου 2020