Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Γιατί η σωστή φωτογραφία έχει τόση σημασία online;
4 λεπτά ανάγνωσης
Γιατί η σωστή φωτογραφία έχει τόση σημασία online;
Από το 2013 που δημιουργήθηκε το jamjar.gr, το μεγαλύτερο ελληνικό marketplace για ξεχωριστά προϊόντα, βλέπουμε καθημερινά πόσο πολλή σημασία έχει η σωστή, ολοκληρωμένη και ακριβής φωτογραφική απεικόνιση της εκάστοτε δημιουργίας και πόσο πολύ βοηθάει ή όχι στην πώλησή της. Στατιστικά και δεδομένα χρόνων δείχνουν πως οι πελάτες προτιμούν ξεκάθαρα δημιουργίες οι οποίες παρουσιάζονται με φωτεινές, καθαρές, αισθητικά προσεγμένες φωτογραφίες που αναδεικνύουν το προϊόν, ‘φωτίζουν’ όλες τις σημαντικές λεπτομέρειες και πτυχές του και βοηθούν τον πελάτη να φανταστεί πως θα ήταν να το φορούσε ή να το διακοσμούσε. Παρατηρούμε, έτσι πως προϊόντα με καλύτερη φωτογραφία κερδίζουν σημαντικότατο έδαφος στα clicks και στις πωλήσεις έναντι προϊόντων των οποίων η φωτογραφία δείχνει και αποπνέει έλλειψη φροντίδας που δυστυχώς, αντανακλάται και στο προϊόν.

Γιατί, όμως, η σωστή φωτογραφία παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στα clicks και στις πωλήσεις online;

1.       Ο πελάτης δεν είναι εκεί για να δει από κοντά το προϊόν

Θεωρητικά κατανοητό, γνωστό και αναμενόμενο αλλά βλέπουμε ότι λίγοι πραγματικά αντιλαμβάνονται τι σημαίνει στην ουσία το γεγονός ότι ο πελάτης δεν μπορεί να δει από κοντά το προϊόν που τράβηξε την προχοσή του. Ενώ, λοιπόν, στα φυσικά καταστήματα ο πελάτης σχηματίζει άμεσα, γρήγορα και εύκολα μια 100% ακριβή εικόνα του προϊόντος, δηλαδή, μαθαίνει άμεσα ακριβώς ποιο και πώς είναι το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει, στο ηλεκτρονικό εμπόριο το να καταφέρει ο πωλητής να δείξει το προϊόν με ακρίβεια και να μεταφέρει τη δική του γνώση και εικόνα για αυτό με τρόπο τέτοιο που να είναι σαν ο πελάτης να το έχει δει από κοντά, αποτελεί μια τεράστια πρόκληση, αφού το μόνο που έχει στη διάθεσή του είναι λίγες φωτογραφίες. Και πώς κανείς θα αγοράσει όταν δεν έχει καταλάβει στην πραγματικότητα ακριβώς τι είναι αυτό που σκέφτεται να αγοράσει;

2.       Δεν υπάρχει πωλητής - πωλήτρια για να απαντήσεις στις ερωτήσεις του

Μια απλώς καλή φωτογραφία δεν αρκεί. Θα πρέπει τόσο η βασική φωτογραφία όσο και οι συμπληρωματικές να δίνουν στον πελάτη όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργία που τον ενδιαφέρει. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν υπάρχει πωλητής ή πωλήτρια για να εξηγήσει στον ενδιαφερόμενο αγοραστή από τι υλικό είναι φτιαγμένο το προϊόν, ποιο είναι το ιδανικό στυλ για να το συνδυάσει κ.ο.κ. Δεν υπάρχει κανείς να του εξηγήσει, να τον καθυσηχάσει, να τον διασφαλίσει πως αυτό που θα αγοράσει θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Ο πωλητής ή η πωλήτρια είναι η φωτογραφία σας.

3.       Ο πελάτης θα πρέπει να αρκεστεί μονάχα στη φαντασία του για να δει πώς θα ήταν να...

Ο πελάτης δεν είναι εκεί για να το φορέσει και να δει ακριβώς που πέφτει, τι μέγεθος είναι, πώς δείχνει, αν τον κολακεύει, πώς φαίνεται πάνω του ή διακοσμημένο στο σπίτι του. Δεν υπάρχει φυσικός χώρος για να στολιστεί και να αναδειχθεί το αντικείμενο ούτε φυσική παρουσία κάποιου για να το φορέσει και να απαλλάξει τον πελάτη από το άγχος και την αβεβαιότητα που φέρνει σε αυτή την περίπτωση η ανάγκη του να πρέπει να το φανταστεί.

4.       Ο ανταγωνιστής είναι ένα κλικ και ένα nanosecond μακριά

Αν δεν το κάνεις εσύ, θα το κάνει σίγουρα κάποιος άλλος. Και αυτός ο άλλος θα είναι μόλις ένα κλικ μακριά. Αν η δική σου φωτογραφία δεν είναι αισθητικά προσεγμένη και αδικεί το προϊόν, αν δεν έχεις συμπληρωματικές φωτογραφίες και ο πελάτης αναρωτιέται για πολλά, αν δεν παρουσιάζεις τη δημιουργία σου φορεμένη, διακοσμημένη και ο ενδιαφερόμενος πρέπει να φανταστεί πως θα ήταν αν.. τότε κάποιος άλλος θα έχει δώσει μεγαλύτερη φροντίδα και προσοχή στις φωτογραφίες του και θα ‘κλέψει’ τον πελάτη σου σε δευτερόλεπτα. Οι επιλογές στον κόσμου του internet είναι πολλές και είναι δίπλα μας. Έτσι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ‘κουραστεί’ ο καθένας για να αγοράσει ένα προϊόν αν πρέπει να ρωτήσει, να ψάξει και να μάθει. Κάποιος άλλος θα έχει απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις του απλώς με μερικές καλές φωτογραφίες. Και εκείνος είναι που θα κερδίσει τον πελάτη του. 



 

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
11 Μαΐου 2020