jamjar

Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Εταιρική Ταυτότητα: πώς να επιλέξεις τα χρώματα του brand σου
5 λεπτά ανάγνωσης
Εταιρική Ταυτότητα: πώς να επιλέξεις τα χρώματα του brand σου
Στο μαγικό κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των κοινωνικών μέσων κάθε δευτερόλεπτο κατακλυζόμαστε από εικόνες, σχήματα και χρώματα που έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μας τραβάνε την προσοχή. Πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε καν να επεξεργαστούμε όλα αυτά που περνούν μπροστά από τα μάτια μας και οι επιλογές μας μοιάζουν να γίνονται σχεδόν αυτόματα. Αλήθεια, έχουμε αναρωτηθεί ποτέ τι μας τραβά την προσοχή; Τι μας κερδίζει και μας οδηγεί υποσυνείδητα να κάνουμε αυτό το φανταστικό κλικ για να μάθουμε περισσότερα;

Το σίγουρο είναι πως όταν σκεφτόμαστε ένα brand το μυαλό μας πηγαίνει απευθείας στο λογότυπό του, ίσως επειδή αυτό είναι ότι πιο κοντινό έχουμε στο μυαλό μας σε 'πρόσωπο' και σε 'μορφή' για αυτό το δημιούργημα.  Αμέσως, η μορφή του μας ωθεί σε μια μετάβαση στο συναισθηματικό πεδίο παρά στο ερμηνευτικό. Νιώθουμε, έτσι, ενθουσιασμό, χαρά, συγκίνηση και αφηνόμαστε στους συνειρμούς που χτίζει επικοινωνιακά κάθε επιτυχημένο brand.

Ο σχεδιασμός ενός λογότυπου και ειδικά τα χρώματα που χρησιμοποιεί κάθε brand έχουν μεγαλύτερη επίδραση στις απόψεις των πελατών μας από όση πιστεύουμε, καθώς κατά κύριο λόγο η άποψη του θεατή διαμορφώνεται ασυναίσθητα πολύ γρηγορότερα βλέποντας ένα λογότυπο, παρά κατανοώντας περαιτέρω τί ακριβώς είναι το brand πίσω από αυτό. H επίδραση αυτή στις σκέψεις αλλά και στα συναισθήματα του πελάτη που προκύπτουν από τη θέαση ορισμένων χρωμάτων έχει τόση έκταση, που το πιθανότερο αποτέλεσμά της είναι να κατευθύνει το μάτι σχετικά με το πού να κοιτάξει, τι να κάνει και πώς να ερμηνεύσει κάτι, ακόμα και να διαμορφώσει τις καταναλωτικές προτιμήσεις!

Αν σχεδιάζεις και εσύ το λογότυπο του brand σου, διάβασε παρακάτω τι συναισθήματα & συνειρμούς ξυπνά κάθε χρωματική επιλογή και βεβαιώσου πως τα χρώματα που θα επιλέξεις ταιριάζουν, αναδεικνύουν και συνδέονται με το storytelling και την αποστολή του brand σου:

ΚΟΚΚΙΝΟ
Αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο δημοφιλή χρώματα. Στη μαζική κουλτούρα το κόκκινο συνδέεται με την αγάπη και το πάθος. Αποχρώσεις του κόκκινου χρησιμοποιούνται συχνά σε γυναικεία προϊόντα, σε brands καλλυντικών και εσωρούχων. Ταυτόχρονα, το κόκκινο έχει σχεδόν ταυτιστεί με την όρεξη, τη δύναμη, την επιθετική τάση και την παρόρμηση. Σκέψου την Coca Cola, τις στολές των σούπερ ηρώων αλλά και τις ταμπέλες σε περίοδο εκπτώσεων! Βρες τί κοινό έχουν αυτές οι τρεις εκφάνσεις και δες αν ταιριάζουν στο μήνυμα που θέλεις να περάσεις με το brand σου!

ΠΡΑΣΙΝΟ
Το πράσινο, ως το χρώμα της φύσης, είναι συνδεδεμένο με την υγεία, την καλή τύχη, την ανάπτυξη. Είναι ξεκούραστο, θετικό και γαλήνιο.
Πολλές εταιρίες των οποίων τα προϊόντα σχετίζονται με το περιβάλλον, τα φάρμακα, τα φυτικά καλλυντικά, την υγεινή διατροφή ή ορίζονται “φιλικές προς το περιβάλλον" χρησιμοποιούν το πράσινο χρώμα στο λογότυπο τους σε συνδυασμό με το όνομα του brand τους. Ο συνειρμός είναι άμεσος!

ΚΙΤΡΙΝΟ
Το κίτρινο, ως συνειρμικά το χρώμα του ήλιου, δημιουργεί το αίσθημα της οικειότητας και της ζεστασιάς. Το χρώμα του καλοκαιριού συνδέεται άλλωστε με την ανέμελη ζωή. Εκπροσωπεί την αισιοδοξία αλλά και την εξυπηρετικότητα. Πασίγνωστες εταιρίες επίπλων και πάσης φύσεως άλλων εργαλείων/ειδών σπιτιού (IKEA, Praktiker) αλλά και υπηρεσίες όπως ο χρυσός οδηγός (yellow pages) και διεθνείς μεταφορές (UPS) χρησιμοποιούν το κίτρινο. Ταυτόχρονα, το κίτρινο προσιδιάζει και στο χρυσό. Σε αυτές τις αποχρώσεις είναι πολύ συχνό φαινόμενο να το βλέπουμε σε λογότυπα εταιριών κοσμημάτων.

ΜΠΛΕ
Το μπλε συγκαταλέγεται στα πιο δημοφιλή χρώματα στο σχεδιασμό των λογότυπων.
Είναι το χρώμα του ουρανού και της θάλασσας, άρα άρρηκτα συνεδεμένο με τη φύση. Για αυτό και ηρεμεί τις αισθήσεις με αποτέλεσμα να διεγείρει συναισθήματα εμπιστοσύνης, ασφάλειας, δύναμης, αξιοπιστίας, τιμιότητας. Δεν είναι τυχαίο που χρησιμοποιείται κατά κόρον στα λογότυπα των εταιριών τεχνολογίας (HP, Skype, Facebook, Intel και χιλιάδες άλλες). Ταυτόχρονα, έχει παρατηρηθεί πως οι κατασκευαστές αρωματικών χώρου αλλά και λευκών ειδών, χρησιμοποιούν στα λογότυπά τους ανοικτές αποχρώσεις του μπλε για την έκφραση της φρεσκάδας.

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Συνδέεται με την περιπέτεια και τον ενθουσιασμό. Δεν είναι τόσο "ριψοκίνδυνο" όσο το κόκκινο, γι'αυτό και δείχνει πιο ισορροπημένο. Το πορτοκαλί χρώμα έχει παρατηρηθεί πως προσθέτει αισθήματα φιλικότητας, διασκέδασης και μια νότα νεανικής θεματολογίας σε όποια εικόνα κι αν προστεθεί. Στο μάρκετινγκ χρησιμοποιείται συχνά σε ενέργειες “call-to-action” και στοχεύει στις αυθόρμητες αγορές. Χρησιμοποίησέ το στο λογότυπό σου αν διαθέτεις παιδικά είδη!

ΡΟΖ
Παραδοσιακά, αποτελεί το "χρώμα των κοριτσιών" και όταν χρησιμοποιείται σε λογότυπο έχει παρατηρηθεί πως αναφέρεται κυρίως στο γυναικείο κοινό. Ταυτόχρονα, οι σύγχρονες εταιρίες το χρησιμοποιούν πολύ σε μηνύματα μάρκετινγκ ή μενού πλοήγησης. Στην ψυχολογία των χρωμάτων, το ροζ "δηλώνει" το παιχνίδι, την ανεμελιά, την άνευ όρων αγάπη και τον ενθουσιασμό. Απλά σκέψου ένα από τα πιο διαχρονικά διάσημα προϊόντα του πλανήτη, τη Barbie!

ΜΩΒ
Το μωβ χρώμα αποπνέει μεγαλοπρέπεια και σοφία. Είναι παραδοσιακά βασιλικό χρώμα και το βρίσκουμε σε προϊόντα συνδυασμένα με την πολυτέλεια και τον πλούτο. Θεωρείται χρώμα χαμηλής διέγερσης και μπορεί να προκαλέσει αισθήματα πνευματικότητας και μυστηρίου, εδικά στις πιο σκούρες αποχρώσεις του, αλλά και δημιουργικότητας. Προσδίδει επομένως μια αίσθηση κύρους και εναλλακτικού στιλ.

ΜΑΥΡΟ
Επί της ουσίας, δεν θεωρείται χρώμα. Ωστόσο, το μαύρο καταδεικνύει τον επαγγελματισμό, την αξιοπιστία, την πολυτέλεια και την υπεροχή. Σε συνδυασμό με το λευκό, αποτελεί τον πιο διαχρονικό συνδυασμό. Δεν είναι τυχαίο που το χρησιμοποιούν οι περισσότερες luxury εταιρίες και πολλά καταστήματα μόδας ως το μοναδικό χρώμα στο λογότυπό τους. Το αίσθημα συνέπειας και σταθερότητας εκφράζεται με αντίστροφο τρόπο εδώ, μέσα από το μήνυμα πως δεν χρειάζεται να προσπαθήσει κανείς να "τραβήξει" τα βλέμματα.

Κάθε λογότυπο κρύβει ένα brand και κάθε brand κρύβει ένα μήνυμα και μια ιστορία. Όσο πιο φανερά αυτά, τόσο πιο επιτυχημένο θα είναι!
Αφηγήσουν την υπέροχη ιστορία που βρίσκεται πίσω από το brand σου κάνοντάς το μοναδικό έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές σου.
Φρόντισε την εικόνα του λογότυπού σου και μην αμελείς την ψυχολογία των χρωμάτων! Έχει μελετηθεί ιδιαίτερα από τους σχεδιαστές, τους γραφίστες και τους διαφημιστές πως η εταιρική ταυτότητα (το όνομα, το λογότυπο και το look & feel) αποτελεί ένα από τα πιο ουσιαστικά κομμάτια του παζλ που λέγεται branding! 
Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
28 Μαΐου 2021