Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Hashtags - Best Practices: 4+1 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις.
5 λεπτά ανάγνωσης
Hashtags - Best Practices: 4+1 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις.
Τι είναι hashtag; 

Τα hashtags είναι μια λέξη ή φράση που συνοδεύεται από το σύμβολο της δίεσης «#» και χρησιμοποιείται στα Social Media για να δηλώσουμε σε τί θέμα αναφέρεται ένα post. Έτσι και με τη βοήθεια των hashtags τα posts ομαδοποιούνται ανά θεματικές και διευκολύνουν τους χρήστες όχι μόνο να κατανοήσουν περί τίνος πρόκειται αλλά και να εντοπίσουν και άλλο παρόμοιο περιεχόμενο που πιθανόν να τους ενδιαφέρει. To "hash" αναφέρεται στη δίεση, το σύμβολο «#» και το "tag" στον όρο ετικέτα αφού στην ουσία αυτή είναι και η χρησιμότητά τους, να λειτουργούν ως ετικέτες χαρακτηρίζοντας και δίνοντας λόγο ύπαρξης σε ένα post. Χάρη στα #hashtags μπορείς και ο ίδιος να ανακαλύπτεις brands, περιεχόμενο/δημοσιεύσεις που σε ενδιαφέρουν αλλά και να συμπεριλαμβάνεις το δικό σου περιεχόμενο σε θεματικές που θεωρείς σχετικές δίνοντάς έτσι αντίστοιχα τη δυνατότητα σε άλλους χρήστες να το ανακαλύψουν. Για αυτό, λοιπόν, και με τη σωστή χρήση τους μπορείς και εσύ να απευθυνθείς σε ένα μεγαλύτερο κοινό αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του brand σου.

Πώς πρέπει, έτσι, να χρησιμοποιείς και εσύ αυτό το εργαλείο στα δικά σου social media για να υποστηρίξεις το brand σου και να αρχίσεις να αυξάνεις την προβολή και την αναγνωρισιμότητά του;

1. Κάνε έρευνα συνεχώς!

Πώς θα διαλέξεις τα hashtags που θα χρησιμοποιείς σε πλατφόρμες όπως το Instagram; Ξεκίνα με έρευνα. Αναζήτησε αντίστοιχα accounts με το δικό σου και δες τι hashtags χρησιμοποιούν, ώστε να διαλέξεις αυτά που πιστεύεις πως σου ταιριάζουν. Επιπλέον, βρες τις λέξεις που θεωρείς πως ταιριάζουν στο ύφος και την αισθητική σου και μην ξεχνάς να παρακολουθείς τις τάσεις και το τι είναι επικρατέστερο/δημοφιλέστερο ως θέμα ανάλογα την εποχή. Για παράδειγμα, ακόμη και μια αναζήτηση στο google ή μια επίσκεψη σε μια σχετική πλατφόρμα μπορεί να σου εμφανίσει τα trending hashtags για την περίοδο που διανύουμε.

Αξίζει να γνωρίζεις πως συνήθως τα hashtags ανήκουν σε 3 κατηγορίες: 

Community hashtags 

Εδώ συμπεριλαμβάνονται τα hashtags που έχουν δημιουργηθεί από τους χρήστες συνήθως γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα κι είναι ο καλύτερος τρόπος να “συνδεθείς” με αντίστοιχους χρήστες με εσένα και να μεγαλώσεις το κοινό σου. Hashtags που αφορούν μέρη, προϊόντα, hashtags σχετικά με πράγματα που μας αρέσουν να κάνουμε, ακρωνύμια, instagram communities, hashtags για έμπνευση. Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα που σίγουρα έχεις συναντήσει είναι: #hoodie, #becreative, #bakesofinstagram, #sotd #mondaymotivation #travelphotographer 

Βranded hashtags 

Τα branded hashtags είναι συνήθως hashtags εκδοχές του brand name της εταιρείας. Παραδείγματα είναι #jamjar_gr, #esteelauder, #Castaner. Βοηθούν στην εδραίωση του brand name και την ενίσχυση των σχέσεων με το κοινό της εκάστοτε φίρμας.

Campaign hashtags
Ενώ τα παραπάνω hashtags συχνά επιλέγονται και γίνονται κομμάτι της επικοινωνίας του κάθε account, για ειδικές περιστάσεις ή ενέργειες δημιουργούνται νέα hashtags τα οποία χρησιμοποιούνται για μια συγκεκριμένη περίοδο συνήθως - όσο διαρκεί μια ενέργεια, ένα λανσάρισμα ή κάποιο event. Ενδεικτικό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι το #CastanerxPaulSmith που αφορά τη συνέργεια των δύο brand.

2. Διάλεξε hashtags σχετικά με αυτό που θες να προβάλεις

Φρόντισε τα hashtags να είναι σχετικά με αυτό που θες να προβάλεις αλλά και τα communities που θες να προσεγγίσεις. Εάν για παράδειγμα θες να προβάλεις κάποιο αξεσουάρ, το hashtag “#beautifuldestinations” μπορεί να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και να έχει μεγαλύτερη απήχηση, αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα σε βοηθήσει να προσεγγίσεις τις κοινότητες που επιθυμείς. Πιο σχετικά hashtags θα μπορούσαν να είναι το  #ootd #accessories ή #jewels #earringsoftheday κτλ., ώστε να φτάσει το post στο community που αναζητάς.

Μπορείς να διαλέγεις και πιο γενικά hashtags ώστε να διευρύνεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι (για παράδειγμα #love), έχοντας πάντα στο μυαλό σου ωστόσο πως όσο περισσότερα τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στο search τόσο μεγαλύτερο το ρίσκο για χαμηλότερη προβολή και μικρότερο engagement.

3. Keep it simple

Σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές ο ιδανικός αριθμός hashtags που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε είναι μεταξύ 6-9. Δυστυχώς δεν υπάρχουν insights που να δικαιώνουν τη χρήση των αμέτρητων hashtags. Αντίθετα, για παράδειγμα, δεν είναι ιδιαιτέρως φιλικό προς το χρήστη να βλέπει μια φωτογραφία, χωρίς κείμενο-λεζάντα, με 20 hashtags. Για αυτό και θα πρέπει να βρεις το ένα που θα είναι το δικό σου -όπως έχουμε κι εμείς το #jamjar_gr- και να πειραματίζεσαι με τα υπόλοιπα, ανάλογα το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσεις. Να θυμάσαι πως το να προσθέτεις και το hashtag #jamjar_gr βοηθά στην προβολή των προϊόντων σου σε ακόμη πιο ευρύ κοινό. 

Μην ξεχνάς, επίσης, πως όταν δημιουργείς δικά σου hashtags θα πρέπει αυτά να ακολουθούν κάποια trends ή να συνδέονται με το προϊόν που ανεβάζεις ή/και και με τις αξίες του brand σου. Για παράδειγμα hashtag τύπου #OraiaMeraSimera #GlykesKalimeres, #FigameGiaDiakopes θα πρέπει να αποφεύγονται καθώς είναι πολύ γενικά, δεν αφορούν κάποιο συγκεκριμένο θέμα που πιθανόν να προσελκύσει ενδιαφέρον και δεν βοηθούν, έτσι στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand.

4. Πρόσεχε τη μορφή των hashtags κατά τη δημοσίευση

Κι αφού λοιπόν έχεις καταλήξει στο ποια hashtags θα αξιοποιήσεις, θα πρέπει να διασφαλίσεις πως χρησιμοποιείς σωστούς χαρακτήρες. Αν και μπορείς να χρησιμοποιήσεις αριθμούς, χαρακτήρες όπως τόνοι, κενά, %, ή $ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε hashtag. Για αυτό, πριν ανεβάσεις το post θα πρέπει να ελέγξεις ότι έχουν μπει σωστά όλοι οι χαρακτήρες.

5. Έλεγξε ότι το hashtag σου δεν χρησιμοποιείται από άλλο brand

Αν επιλέξεις να δημιουργήσεις ένα εντελώς νέο hashtag μόνο για το δικό σου brand με σκοπό να ενδυναμώσεις το αποτύπωμά του, έλεγξε πρώτα ότι κανένας άλλος δεν είχε την ίδια ιδέα μαζί σου καθώς τότε δεν θα μπορέσεις να χτίσεις πάνω του το δικό σου περιεχόμενο αποκλειστικά.

Να θυμάσαι πως η επιλογή των hashtags είναι ένα συνεχές παιχνίδι. Μπορείς να τα αναπροσαρμόζεις σε κάθε post και να βλέπεις τι είναι σχετικό με αυτό που προβάλεις κάθε φορά, ώστε να φτάσει η φωτογραφία στο κοινό που σε ενδιαφέρει. Φυσικά η έρευνα θα είναι ο καλύτερός σου σύμμαχος, για να δεις τι είναι επίκαιρο, τι κάνουν αντίστοιχα communities και σιγά-σιγά να ανακαλύπτεις νέα κοινά στα οποία μπορείς να απευθύνεσαι.



Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
13 Μαΐου 2021