jamjar

Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Βασικά στοιχεία ενός brand: υπόσχεση/αποστολή & αξίες
5 λεπτά ανάγνωσης
Βασικά στοιχεία ενός brand: υπόσχεση/αποστολή & αξίες
Όπως μπορείς να διαβάσεις και στο εισαγωγικό post αυτής της ενότητας, η έννοια του brand ξεπερνά την απλή χρηστική ιδιότητα ενός προϊόντος ή την σε ένα πρώτο επίπεδο ανάγκη που αυτό καλύπτει. Δηλαδή, όταν μιλάμε για ένα brand δεν μιλάμε απλά για ένα προϊόν π.χ. ένα ωραίο βάζο που καλύπτει μια πρώτη ανάγκη να διακοσμήσουμε το σαλόνι μας, ή ένα αναψυκτικό με ευχάριστη γεύση που καλύπτει την ανάγκη μας να ξεδιψάσουμε ευχάριστα. Αυτές οι ανάγκες, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, πως καλύπτονται από πληθώρα προϊόντων.

Όταν αναφερόμαστε, έτσι, στον όρο branding αναφερόμαστε σε κάτι 'ανώτερο'. Αναφερόμαστε σε μια ιδέα που ξεπερνά την υλική διάσταση των πραγμάτων. Στην ουσία μιλάμε για ένα δημιούργημα, ένα ζωντανό σχεδόν οργανισμό που φέρει αξίες, χαρακτηριστικά και έχει ένα σκοπό ζωής που του δίνει λόγο ύπαρξης και κατευθύνει, χαρακτηρίζει και αποτυπώνεται σε κάθε του προϊόν, σε κάθε νέα ενέργεια και κάθε απόφαση που τον αφορά.

Brainstorming Φάση 1: επιλέγοντας το ‘γιατί’ ή αλλιώς βρίσκοντας το mission statement σου

Αυτό που λοιπόν που πρέπει πρώτα από όλα να αποφασίσει όποια/όποιος ξεκινάει το δικό του ταξίδι θέλοντας να δημιουργήσει το δικό του brand είναι το ποια θα είναι η αποστολή (mission statement) και ο λόγος ύπαρξής του. Ποιο θα είναι το βασικό ιδανικό, η κεντρική ιδέα που αυτό θα υπηρετεί; 

Για να σε βοηθήσουμε...ρίξε μια ματιά στα παρακάτω:

Starbucks: “To inspire and nurture the human spirit – one person, one cup and one neighborhood at a time.”  - να εμπνεύσουμε και να καλλιεργήσουμε το ανθρώπινο πνεύμα - ένα άτομο, μια κούπα και μια γειτονιά τη φορά


Nike: “To bring inspiration and innovation to every athlete in the world.” - να προσφέρουμε έμπνευση & καινοτομία σε κάθε αθλητή στον κόσμο


BMW: “The Ultimate Driving Machine” - η απόλυτη οδηγική μηχανή


Coca-Cola: “To inspire moments of optimism and uplift.” - να προσφέρουμε στιγμές αισιοδοξίας και ψυχικής ανάτασης



Αυτά είναι λίγα μόνο από τα πιο διάσημα και πιο επιτυχημένα mission statements, μερικών από των πιο αγαπημένων μας εταιρειών στον κόσμο. Σε λίγες γραμμές συνοψίζουν ανά περίπτωση το λόγο ύπαρξης της κάθε εταιρείας, το λεγόμενο raison d'être, την αποστολή, την υπόσχεση που δίνει στον καταναλωτή για την αξία (value) που θα του προσφέρει και στην οποία επιγκεντρώνει όλες της τις προσπάθειες. Και όπως μπορείς να διαβάσεις και να καταλάβεις, όλα τα παραπάνω brands έχουν μια αξία, μια ιδέα που ξεπερνά κατά πολύ τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρουν και μιλά πραγματικά στην καρδιά των πελατών τους.


Πώς θα βρεις και εσύ τη δική σου; Για να σε βοηθήσουμε, μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις:

·       Τί είναι αυτό που σε εμπνέει και σε κινητοποιεί;
·       Τί θέλεις να προσφέρεις σε αυτόν τον κόσμο; ποιο θέλεις να είναι το δικό σου λιθαράκι προσφοράς στον κόσμο του σήμερα; το δικό σου μοναδικό αποτύπωμα;
·       Με τί είσαι παθιασμένη/ος;
·       Σε τί έχεις αδυναμία; 
·       Τί είναι αυτό το διαφορετικό που ‘φέρνεις στο τραπέζι΄σε σχέση με ό,τι άλλο υπάρχει εκεί έξω;
·       Τί θα βρει ο πελάτης στα προϊόντα σου που δε θα βρει αλλού;
·       Πώς θα νιώσει; τί θα σκεφτεί; Τί θα ονειρευτεί; Τί θα θελήσει

Είναι σίγουρο πως μόλις βρεις και εσύ αυτό που πραγματικά κάνει την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά, που σε κινητοποιεί, που σου δίνει δύναμη και κίνητρο να κάνεις αυτό που αγαπάς, τότε ο ενθουσιασμός σου θα είναι υπέρτατος και η πληρότητα που θα νίωσεις μοναδική.

Brainstorming Φάση 2: επιλέγοντας τις αξίες που θα εκπροσωπεί το brand σου

Επόμενο βήμα στο χτίσιμο του brand σου έχουν οι αξίες που θέλεις αυτό να πρεσβεύει και να εκπροσωπεί. Προφανώς και αυτές θα πρέπει να είναι σε συνάρτηση με την αποστολή σου, ενώ θα πρέπει, ομοίως, να διαφαίνονται σε κάθε ενέργεια του νέου σου brand. Αν δηλαδή, επιλέξεις την αισιοδοξία ως μία από τις βασικές σου αξίες, καλό θα ήταν το λογότυπο, τα χρώματα, η συσκευασία σου να αποπνέουν έναν αέρα θετικής διάθεσης. Αντίστοιχα και τα posts π.χ. στα Social Media - που βασικό σκοπό έχουν την προώθηση του brand σου – θα μπορούν με τη σειρά τους σε ένα βαθμό να σχετίζονται, να συνδέονται ή να επικοινωνούν την αξία αυτή. Σε γενικές γραμμές ο πίνακας αξιών σου,  που θα προτείναμε να μην περιλαμβάνει περισσότερες από 5 βασικές αξίες, καλό θα ήταν να λειτουργεί ως ένας οδηγός για κάθε σου ενέργεια και απόφαση που φυσικά, αφορά το brand σου.

Π.χ. οι αξίες της Coca – Cola περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

·       Ευτυχία
·       Χαρά
·       Φροντίδα/ ‘νοιάζομαι’
·       Οικογένεια
·       Καινοτομία

Για να βρεις τις αξίες του δικού σου brand και δεδομένου πως το τελευταίο πρόκειται για ένα καθαρά δικό σου δημιούργημα, είναι αναμενόμενο πως τόσο η αποστολή (mission statement) όσο και οι αξίες του brand σου θα σε εκφράζουν και θα συνδέονται άμεσα με την προσωπικότητά σου.  Για αυτό σκέψου ποιες είναι οι αξίες εκείνες σε χαρακτηρίζουν ως άνθρωπο και είναι σημαντικές για σένα; ποιες είναι οι αξίες που αναζητάς στους ανθρώπους που θέλεις να έχεις κοντά σου; Τί επιζητάς και τί δεν αντέχεις;

Είναι σίγουρο πως με λίγο καλό, απελευθερωμένο, γνήσιο και ειλικρινές brainstorming θα δημιουργήσεις ένα brand τόσο μοναδικό όσο και εσύ!

Καλή σου επιτυχία!

Photo credits: https://www.slideshare.net/Bplans/25-mission-statements-from-the-worlds-most-valuable-brands/9-COCACOLAMission_StatementTo_refresh_the_worldTo

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
15 Σεπτεμβρίου 2020