Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Για τί πράγμα μιλάμε, όταν μιλάμε για το branding
4 λεπτά ανάγνωσης
Για τί πράγμα μιλάμε, όταν μιλάμε για το branding
Είναι γεγονός πως ο κόσμος του σήμερα χαρακτηρίζεται από μια υπερ-προσφορά και μια ανεξάντλητη ποικιλία σε διαθέσιμα προϊόντα & υπηρεσίες για όλα τα γούστα και όλα τα ‘πορτοφόλια’, για κάθε ανάγκη και κάθε παρόρμηση. Έτσι, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μπορεί να προσφέρονται αυτούσια ή παρεμφερή από πολλούς εμπόρους ή εταιρείες. Στο δε κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο πελάτης μπορεί να βρει τα προϊόντα αυτά μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα με 2-3 απλά κλικς. 

Πώς, λοιπόν, επιλέγει ποιο από αυτά θα αγοράσει όταν φαινομενικά όλα μοιάζουν ίδια ή όλα πάνω κάτω τον καλύπτουν σε όσα επιφανειακώς ζητάει; Πώς διαλέγει ένα αθλητικό παπούτσι όταν υπάρχουν τόσες επιλογές εκεί έξω; πώς καταλήγει σε ποιο ζευγάρι γυαλιά ηλίου θα επενδύσει όταν μπορεί να βρει άπειρα σε όποια τιμή ψάχνει; Πώς επιλέγει ένα ωραίο κολιέ στο στυλ του, όταν 1 μόλις κλικ μακριά μπορεί να βρει κάποιο ίδιο ή ακόμη καλύτερο στα ίδια χρήματα; Πώς ένας πελάτης εν τέλει κερδίζεται από τον ανταγωνισμό;




Η απάντηση είναι μία και είναι απλή: Οι πελάτες δεν αγοράζουν προϊόντα. Αγοράζουν εμπειρίες, συναισθήματα, ιδέες, όνειρα. 
Αγοράζουν μια υπόσχεση, μια αξία, μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, μια ομορφότερη εικόνα από το μέλλον, αγοράζουν στιγμές χαράς, ενθουσιασμού, μαγείας, αγάπης. Τα προϊόντα που τελικά ξεχωρίζουν, έτσι, παύουν πλέον να αποτελούν απλά, καθημερινά, πράγματα και αντικείμενα, ύλη αδιάφορη και συνηθισμένη και αναβαθμίζονται στα μάτια και στην καρδιά μας σε διασφαλιστές ή εγγυητές μιας καλύτερης ζωής. 

Όλα αυτά, φυσικά, τα πετυχαίνουν μόνο όταν μπουν κάτω από την ομπρέλα και εκπροσωπηθούν, έτσι, από ένα ισχυρό, ξεκάθαρο και ουσιαστικό brand. Δηλαδή, «ένα όνομα, ένα όρο, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα της αγοράς» (American Marketing Association). Περιορίζεται, όμως, η σημασία και αξία του brand σε ένα όνομα ή ένα όμορφο σύμβολο; Η αλήθεια είναι πως πολλοί συγχέουν πράγματι το brand identity ή αλλιώς την εταιρική ταυτότητα, το trademark/ λογότυπο μιας εταιρείας με την πραγματική σημασία/αξία του brand που φυσικά ξεπερνά το όνομα και την οπτική απεικόνισή του.



Αν δε μιλάμε, έτσι, για απλά για ένα όνομα ή ένα trademark, ποια είναι η ουσία πίσω από το branding;

Όπως γράφει η Δήμητρα Ζερβάκη, Business Coach & Project Manager στο Epixeiro.gr, «το branding αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται. Το τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα, το brand-name, μιας εταιρείας, τι συνειρμούς κάνει, τι εικόνες του έρχονται στο μυαλό, τι σκέψεις. Σχετίζεται με την υπόσχεση που δίνει μία εταιρεία μέσω των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει στον κόσμο, στους πελάτες της, υπάρχοντες ή δυνητικούς. Πηγάζει από τις αξίες της εταιρείας, από το «Γιατί» υπάρχει αυτή η εταιρεία, «Γιατί» έχει δημιουργηθεί»

Και συνεχίζει, «είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από μία εταιρεία. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει»

Αν κάποιος, λοιπόν, βρίσκεται στο ξεκίνημά του και θέλει να δημιουργήσει το δικό του ισχυρό brand, πρέπει σύμφωνα με τον πολύ επιτυχημένο Bob Iger, CEO της WorldDisneyCompany να θέσει στον εαυτό του την ερώτηση: «Αν βάλω το brand name μου πάνω σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή αν πω το όνομα του brand σε ένα πελάτη, τι ακιβώς θα νιώσει, θα σκεφτεί ή θα θελήσει;» Για εκείνον ένα brand πρέπει να μπορεί να προκαλέσει οριακά μια χημική έκρηξη/αντίδραση στον πελάτη σε κάθε επαφή που έχει μαζί του. 

Εκ κατακλείδι και από όλα τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι για να δημιουργήσουμε ένα δυνατό brand πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε για ποιο λόγο θα το φέρουμε στη ζωή. Ποια θα είναι η αποστολή του; Ποια συναισθήματα, σκέψεις και ανάγκες θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας σε κάθε επαφή που θα έχουν με το brand μας; Ποια θα είναι η κεντρική υποσχέσή μας προς τον πελάτη;

Το όνομα και το trademark αν και πολύ σημαντικά μέρη του brand αποτελούν αποτελούν μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι από όσα στοιχειοθετούν και δομούν ένα επιτυχημένο brand!

Περισσότερα, στα επόμενα επεισόδια..!

Stay tuned & Καλή επιτυχία!

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
10 Σεπτεμβρίου 2020